Pion Poziom / Marta Behling
Zdalna praca z domu staje się naszą codziennością przez epidemię koronawirusa. Jak więc przygotować naszą przestrzeń mieszkalną do funkcji biurowej? Tak aby miała wpływ na naszą kreatywność, efektywność i możliwość koncentracji. Jak przeorganizować wnętrze, aby w #homeoffice profesjonalnie wykonywać wszystkie swoje służbowe obowiązki?
Każdy dobrze wie, że w domu trudniej zachować dyscyplinę i skupić się na pracy. Wiele czynników może nas rozpraszać. Dlatego tak ważne jest dobrze zorganizowane miejsce pracy w domu. To umożliwi nam zachować maksymalny komfort, obniżyć poziom stresu i z pewnością ułatwi uporządkowanie myśli, by wykonać założone zadania sprawnie i na czas.
1. Organizacja stanowiska pracy
W pierwszej kolejności zadbaj, by wszystkie niezbędne do wykonywania pracy sprzęty były pod ręką. Jeśli korzystasz z telefonu i laptopa nie zapomnij o ładowarkach, by ograniczyć czas na ich poszukiwania w ciągu dnia. Zgromadź notesy, długopisy i markery, ale pamiętaj, że im mniej przedmiotów w zasięgu wzroku, tym mniej rozpraszających bodźców. Kluczowym elementem będzie wygodne krzesło, które pozwoli Ci pracować we właściwej pozycji – zadbaj o swój kręgosłup, to ważne.
2. Wyznaczenie przestrzeni do pracy zdalnej
Praca z ulubionej sofy, a może z sypialni? To rozwiązanie na dłuższą metę się nie sprawdzi. Długotrwałe przebywanie w pomieszczeniach wypoczynkowych zamiast w miejscu domowej pracy zdalnej znacznie obniży naszą wydajność i komfort pracy. Warunki #homeoffice powinny być jak najbardziej zbliżone do tych panujących w prawdziwym biurze. Należy ją wydzielić, choćby symbolicznie, by uniknąć ciągłego rozpraszania przez domowników czy inne czynniki. Jeśli nowa rzeczywistość zakłada wideokonferencje, to miejmy na uwadze, by zachować porządek i neutralne tło za nami.
3. Światło dziennie na wagę złota
W domowym biurze nie może zabraknąć dostępu do dziennego światła. Praca przy naturalnym świetle jest korzystniejsza dla całego organizmu. Sztuczne oświetlenie oczywiście pomaga, jednak zimna tonacja światła może obniżyć nasze samopoczucie, a tym samym i wpłynąć na jakość pracy.
4. Żywa zieleń ma moc
Funkcjonalność to podstawa przy organizacji domowego biura, jednak warto mieć na uwadze również względy estetyczne. W tej przestrzeni będziemy spędzać kilka godzin dziennie, więc powinna być przyjazna i komfortowa. Najprostszym sposobem na miłą oku aranżację są… rośliny. Wiele badań wskazuje jednoznacznie, że żywa zieleń poprawia nastrój, pomaga walczyć ze stresem, a przy tym oczyszcza jeszcze powietrze. Każdy, nawet symboliczny kontakt z naturą, będzie generował pozytywną reakcję naszego organizmu, więc niech w waszym otoczeniu zagości np. paprotka czy egzotyczna monstera, na zdrowie.
5. Zorganizuj się
Praca w domu może niektórym kojarzyć się z wyrabianiem nadgodzin, które zwykle są wynikiem złego przygotowania domowego biura i czynników, którym pozwalamy się rozpraszać w ciągu dnia. Jak pracować wydajnie i zachować niezbędny work-life balance? Polecamy wyznaczyć sobie plan dnia i rozkład przerw, łącznie z planem posiłków oraz początkiem i końcem działań w #homeoffice. Choć może się to okazać trudne, to konieczne będzie oddzielenie obowiązków domowych od pracy, bowiem czasochłonne czynności mogą odciągnąć nas od obowiązków służbowych.
Więcej na: https://www.decoroom.eu/
Komentarze (0)